Den här tävlingen är stängd för ytterligare kommentarer
Läs kommentarer
| Namn | 130 kommentarer | |||
|---|---|---|---|---|
|
August 31, 2009 22:37 från 90.233.150.121
Hoppsan:)Nu har resultaten i klass 20, Femårsfinalen, försvunnit?? Jag har ju sett det här på sidan tidigare idag. Kanske en fråga till Equipe? |
||||
| Carl-Henrik Söderlind |
August 31, 2009 21:00 från 83.241.243.87
Tack! Marcus Westergren för Ert jätteengagemang i denna härliga tävling. Tack! alla Ni som gnäller så onyanserat. JAg tänkte också klaga men så läste jag allt gnäll och kom på att Westergren och Co hade ett fokus inför tävlingen, nämligen att allt skulle bli bra. Jag hade synpunkter på vissa saker under tävlingen, dessa saker tog jag upp med närmaste funktionär och allt löste sig eftersom. Pratar man med varandra som vuxet folk så löser sig allt. Men det är klart är man världsbäst och utan fel själv så varsågod och gnäll om Ni mår bra av det. Marcus Lycka till med nästa års tävlingar. |
|||
|
August 31, 2009 19:34 från 85.30.182.70
gärna resultat i klass 4 behöver dem |
||||
| Sandra |
August 31, 2009 18:07 från 83.183.56.249
Sluta klaga, vist parkeringen va väl kanske inte den bästa. Park.vakten i stengropen ska ha all cred, fantastisk människa som jobbat typ dygnet runt hela helgen o inte fått en krona för de!!!! Ett stort tack till Marcus, utan honom hade inte den här tävlingen blivit av. De enda som man kan klaga på va väl att de tog sån tid att få ut resultaten, men de blir nog ändring på tills nästa år, vi ses då:::: |
|||
|
August 31, 2009 17:00 från 81.228.157.210
Hej vill veta vem som tog kort på tävlingen så man kan gå in på deras hemsida. |
||||
|
August 31, 2009 16:22 från 90.230.66.122
Lägg upp resultaten nu! Till nästa år: Begränsa antalet startande, försök ha dagparkeringen så nära som möjligt, ordentliga framridningar och framhoppningar (tex ta lilla banan + ridhuset + det som fanns) 2 banor räcker! Hellre utställare/butiker nära hästarna än karuseller. Karusellerna är ändå bra till de mindre barnen som ej är intresserade av tävlandet. Jag ser gärna att tävlingen kommer tillbaka då med mer planering och förberedelser! Annordna en mindre "testtävling" några månader innan för att se om planeringen fungerar? Lokal alt regional? Tack för en bra helg ändå! |
||||
| Therese |
August 31, 2009 15:12 från 194.18.165.5
Hade turen att få boxplats precis nedanför backen och där var det bra. Vi blev dock bortskickade till byggplatsen först och där kan jag inte förstå hur arrangörerna tänkte, köra ut bilar/lastbilar och riskera punktering och sen lasta ut sina hästar där och riskera skador, nej det är inte acceptabelt. Förstår inte varför man inte begränsade antal startande, fanns inte parkering så det räckte tyvärr. Lilla banan samt ridtältet hade kunnat användas till framridning istället, känns som 2 banor hade räckt gott och väl. Sen som många påpekar så förstår inte jag heller varför man har karuseller på en tävling, min häst kastade sig, reste sig och jag är bara väldigt tacksam över att hon varken skadade sig själv, någon annan häst eller en människa. Dåligt säkerhetstänk och kan inte tänka mig att jag är den enda som har en tävlingshäst med en del nerver på utsidan. Ser gärna att tävlingen kommer tillbaka till nästa år men en del förändringar måste ske!! |
|||
| Ammi |
August 31, 2009 14:57 från 85.228.156.244
När kommer resultatet för klass 4? |
|||
| Pia Rautenberg |
August 31, 2009 14:00 från 217.10.97.4
Tack Stockholm för en trevlig helg.Absolut värt hela resan från Halmstad. Bra parkering och uppstallning. Inte en sur min från någon funktionär på hela helgen.Kul att kunna åka med både ponny och häst. En speciell hälsning till alla positiva militärer vid parkeringen. Vi kommer gärma tillbaks nästa år!!! |
|||
| Agnes |
August 31, 2009 12:47 från 90.233.136.13
För att nu komma med ett konstruktivt förslag..Om det i uppstallningslistorna stått angivet var man skulle stå, hade det varit lättare att åka dit, lasta ur häst och utrustning och sedan åka bort med transporten. Om de som skulle stå på plats hela meetinget hade haft sina transporter på "sprängstensfältet" borde det ha funnits bättre med plats för dem som kom bara för dagen. Vi var en av de första som som blev hänvisade till att stå där och som fick gå med hästen över gator, trottoarer, bron med lågt räcke mm, för att ta oss till tävlingsplatsen. Efter vet. bes skulle vi leta efter vår boxplats och det visade sej att vi skulle stå uppe vid K1, dvs ytterligare en bra bit att bort. När så väl hästen var på plats var det bara att knata hela vägen tillbaka, hämta bil o transport, ge sej in i trafikkaoset igen för att åka till K1 för att lasta av all utrustning, in i bilen igen för att åka bort med transporten. Vi var ute i god tid så det blev aldrig någon panik inför första starten, men jag förstår att många inte hann i tid. |
|||
|
August 31, 2009 09:53 från 81.226.237.200
Oavsett vad hästen kostar så är det ingen som vill stå på sprängsten! Hästens hovar är väll lika kännsliga oavsett priset på den!!!! |
||||
| Suck!!! |
August 31, 2009 02:41 från 90.227.211.177
Saken är den att vi gnäller inte detta är vad som verkligen hände!!! Att många av oss fick stå på sprängsten där det stack ut pinnar och det var massa bröte överallt, byggmaskiner, truckar som körde som dårar fram och tillbaka, det fanns ingen där som kunde hålla koll och ha komunikation med seketeriatet och vad hade det spelat för roll när dom klickade bort samtalen, ni säger till oss *gnällspikar* att kolla igenom nog på ryttar medelandet om allt detta men inget stog det om att man skulle behöva gå brevid tungt trafikerad väg dit också ännu fler bilar blev anvisade för att dom var ombyggnation nånstans + att det cyklade cyklar och människor som gick där med båda galna hundar och barnvagnar och joggare, mopeder som verkligen inte stog någon som helst hänsyn till våra taggade hästar som trippade på tårna!? Ingen överdommare på Fredagen och Lördagen så stog hon och hjälpte till som framhoppnings insläppare, och försökte sen gå därifrån men det blev kaos återigen på K1 banan!!! och som sagt, många rivningar och vägringar som dommarna inte såg... Gröna banan var väldigt fin, dock ett - att det hoppade fram folk där som inte skulle hoppa på gröna banan!!! Storhästar som hoppade fram där samtidigt som ponnysar, ingen säkerhet för människorna, eller i allafall inte tillräckligt. Och vad gjorde ett tivoli där? hade väl räckt med några gungor och den fina hoppborgen?!!! Många hästar blev livrädda när karusellerna drog igång, även min lugna kille... Dåligt bemött blev man också! många av dom som hjälpte till var väldigt trevliga och gjorde sitt bästa men huvud människorna Westergren satt i Vip tältet och glassade omkring, får en Arrangör tävla samtidigt som han skall hålla koll på tävlingarna?????? Sen varför ge bort 2H till tjejmilen??? när dom mycket visste att det var över 3000 starter och fruktansvärt ont om parkeringar?! dom skulle kanske begränsat antalet startande?! men tjejmiilen, dom hade väl kunnat stå på sprängsten så hade vi inte behövt oroa oss för dom vassa stenarna som kunde skära sönder hovarna på våra hästar, dyra som billiga hästar, för där stog minst en häst som är värd 2 miljoner kronor som jag vet är värd det!!! Visst skall man åka på tävling så är det på egen risk men att man inte blir förvarnad om dessa fruktansvärda förhållanderna det är riktigt dåligt! Papper flög in på banorna stup i kvarten hästar som blev rädda för det och även tivolit! det fanns ingen logik i hur dom hade placerat allt. ni som stog uppstallade vet ju inte hur det var med allting men det var rent förjävligt!!! Sen ni som klagar på oss gnällspikar, ni stängde väl igen era små öron och ögon och ville väl inte ens se! smörar för ett namn som verkligen inte försökte göra det bästa utan är otrevlig mot en när man vädjar om hjälp med nånting. Att det skall arrangeras SM där är för mig befängt! En vän till mig tog bilder på parkeringen och vägen och detta kommer att skickas till såväl ridsportsförbundet och tidningen ridsport och även det hemska som hände henne, sen om det uppmärksammas återstå att se men jag har ALDRIG varit på en sämre tävling i hela mitt liv och jag har tävlat på hög nivå ända sedan ponny tiden, och varit land och rike runt! En lokal tävling hade skött detta bättre! Jag klankar inte ner på dom få som gjorde sitt allra bästa men däremot dom latmaskar som verkligen sket i allt och satt och latade sig i Vip tältet! Min mor har varit med och arrangerat en tävling så MÅNGA AV OSS VET HUR DET ÄR. så kom inte och kalla oss gnällspikar, för många av er såg antagligen inte eller ville inte se! det var väl bra dock att dom försökte halvhjärtat att driva en stor tävling i en stor stad som detta stockholm! Men det var helt enkelt långt ifrån tillräckligt! under all kritik håller jag med! Nästa gång, gör tävlingen till ENDAST NATIONELL ELLER ELIT, för ni kan inte ha allt på en och samma gång, med så begränsat med uppstallningar och parkeringar och utrymme! sen också försök att tajma det lite smidigare så ni inte krockar med tjej milen där det springer MINST 30 000 pers och som dessutom skall samlas så nära tävlingarna! Det är illa! Sämsta jag varit med om!!!!!! |
|||
| Eva |
August 31, 2009 02:01 från 90.230.140.62
Tyvärr måste jag instämma i kritiken, detta var den sämsta Elittävling jag varit med om. Ska dock framhålla det fina underlaget på gräsbanan, super!! Sen undrar jag hur man kan sätta EN stackars människa (som gjorde sitt absolut bästa +++) att sköta sekretariatet, visserligen med några värnpliktiga till hjälp (tyvärr okunniga, orutinerade). Så dålig bemanning på ett sekretariat har man inte ens på en liten lokal tävling. En sak till, jag har heller aldrig varit med om så många felaktiga resultat. Domarna missade massor av nedslag. Under alla år jag tävlat har jag bara sett det ett fåtal gånger. Nu såg jag minst 15 rivningar och vägringar som missades o då såg jag bara delar av klasserna eftersom jag själv tävlade. Hur svårt kan det va ?? eller behöver domarna nya glasögon ??? |
|||
|
August 30, 2009 23:05 från 213.132.117.190
Hoppas att ni som har klagomål kan omformulera dessa till konstruktiva förslag till tävlingsledningen istället. Tack till er som insett vilket enormt arbete funktionärerna gjort! Det finns flertalet förändringar och förbättringar att justera till nästa år. Hoppas dessutom att det finns fler som vill ställa upp och hjälpa till för att få evenemanget att bli riktigt riktigt bra! |
||||
| Bella (hästskötare) |
August 30, 2009 23:02 från 217.175.119.225
Ja vad ska man säga om det här då.. Det var totalt kaos! Parkera på stora vassa sprängstenar med armerings järns bitar som sticker upp är långt ifrån säkert! Heller inte att korsa och gå jäms med en hårdtraffikerad väg! Det räcker inte med att "dom gjorde så gott dom kunde"! Arrangörerna visste hur många startande det var, och borde ha planerat det där efter. Och till er som kallar oss andra för "gnällspikar" så antar jag att ni inte stod parkerade på sprängstenen 1 kilometer bort med 6 hästar värda mellan 100 000-300 000 tusen. När man är sponsrad ryttare är det inte bara att åka hem! Det var heller inte säkert inne på tävlings området! Jag tackar gud för att hästarna jag hade hand om var så coola, för medans vi vistades där inne var det flera stackars hästar som skyggade in i oss när karusellerna skrämde slag på dom! Jag kan omöjligt klandra ryttarna på dom här hästarna då det var så trångt var det oundvikligt. Men jag tror att den här tävlingen kan bli mycket bättre med mer plannering, och jag hoppas att arrangörerna inte ger upp utan ser till att plannera bättre till nästa år. Måste även säga att vetrinärena var kanon! Utan deras hjälpsamhet hade flera starter inte kunnat blivit av! Så tack, ni gjorde ett super jobb! |
|||
|
August 30, 2009 22:07 från 90.230.66.122
resultaten för klass 18????? |
||||
| Jenny |
August 30, 2009 21:58 från 213.113.55.228
Jag är säker på att arangörerna tar åt sig av kritiken och förbättrar sig till nästa år. Jag hoppas iaf det då tävlingen har potential att bli en av de bättre. Sen har jag full förståelse för precis hur upprörd man blir om man väntar halva dan och klassen avbryts och man inte hinner starta, om man oavbrutet försöker ringa och blir borttryckt (hände mig) när man ska stryka sig, etc. Ett tips är ju att faktiskt punkta det man tycker va bra resp. dåligt och skicka till tävlingsledningen. Konstruktiv kritik är säkert välkommen! |
|||
| txabqabbnq |
August 30, 2009 21:02 från 218.242.239.61
ar7PgK <a href="http://jjjkkhnjoedb.com/">jjjkkhnjoedb</a>, [url=http://xalkifqjhgnu.com/]xalkifqjhgnu[/url], [link=http://ydbwkavkzxgv.com/]ydbwkavkzxgv[/link], http://fpqdhymdksge.com/ |
|||
| Mickan |
August 30, 2009 20:38 från 95.209.80.25
Tack för jätte bra tävlingar i helgen De man inte tänker på är att de är tre olika tävlingar på samma plats tycker att allt va bra och alla var trevliga ser fram emot nästa år ang fotona så kan man kolla på dem på ellinorbergman.se och/eller mgfotografi.webb.se |
|||
|
August 30, 2009 20:37 från 81.235.129.68
Marcus Westergren ska ha stort cred för tävlingen, hade det inte varit för honom skulle det förmodligen varit sämre. Synd att man måste hålla med på endel klagomål men det kan ju inte bli sämre nästa år så jag hoppas kunna åka även då! Kanske man inte ska ha klasser på alla tre banor då det inte riktigt funkade, annars väldigt bra engagemang. |
||||
| Fanny |
August 30, 2009 20:20 från 90.234.5.114
Vet ni hur man kan se foton från helgens tävlingar? |
|||
| Cornelia |
August 30, 2009 20:15 från 195.252.33.156
Tycker också det är väldigt bra att någon tar initiativet till att arrangera tävlingen. Visst var det några missar men jag måste säga att de bättrade sig bara över helgen. Jag tycker arrangörerna ska ha stort cred för att de kämpade sig igenom och anordnade tävlingarna! (Ta del av bristerna som var och förbättra det till nästa år)! :) |
|||
| Szasza |
August 30, 2009 19:46 från 217.208.74.175
Tycker det är kul att någon vågar ta tag och arrangera en tävling överhuvudtaget. Är det någon av er gnällspikar som vet hur mycket jobb det är? Ni som gnäller kanske oxå skulle försöka er på att arrangera en tävling mitt inne i stan av denna storlek. Kan vi ju se hur duktiga ni är? Nej tack för en trevlig tävling och hoppas vi ses nästa år. |
|||
| * |
August 30, 2009 19:02 från 78.70.167.196
Har haft en toppen helg! Alla som fanns på plats som markpersonal var där helt frivilligt och utan betalt, tycker därför att det känns lite pinsamt när det kommer folk och skäller på de som försöker lösa problemen. Hoppas på ett lika stort och härligt arrangemang nästa år och hoppas att de som inte kan uppföra sig, helt enkelt låter bli att komma. En jätte eloge till Markus Westergren som jobbat hårt för detta och ett extra plus för skickliga banbyggare. Jag red 140cm samtliga dagar och har varit super nöjd. |
|||
| Katharina |
August 30, 2009 18:45 från 87.227.34.216
Tack för fina tävlingar som visserligen hade några 'barnsjukdomar' men vi hoppas att tävlingar kommer tillbaka nästa år! Kul att kunna se hästar och ryttare på olika nivåer!!! |
|||
| Kicki |
August 30, 2009 15:22 från 90.230.41.225
Toppen att kunna se på både unga hästar/ryttare till erfarna. Mycket trevligt för publiken! Hoppas att det blir tävlingar nästa år! Stortävlingen i Falsterbo har också lååånga sträckar till boende, uppstallning etc. Tänkvärt är att detta arrangemenag faktiskt ligger i Stockholm väldigt nära Citykärnan. Så, bra jobbat ni som arrangerar! |
|||
| Cissi |
August 30, 2009 14:44 från 81.227.220.239
En häst per ryttare i finalen gäller nog inte unghästarna. |
|||
| Torkel |
August 30, 2009 14:39 från 81.227.220.239
Om man har läst igenom ryttarmeddelandet ordentligt och tagit till sig vad som står där behöver man ju inte gnälla efteråt - det står ju att det är långt att gå och att det finns vidssa logistikproblem - vill man inte utsättas för detta kan man ju åka på en annan tävling (det är ju inte bara på den här tävlingen det var "långt" att gå....) Jag hoppas verkligen att tävlingern kommer tillbaka nästa år!! Tack Marcus för att du tar initiativ och tack alla andra som kämpat! Tänk vad bra det ska bli till nästa år då alla gnällspikar säkert ställer upp med goda råd och framförallt hjälp ;)..... eller......??? |
|||
| Hannu |
August 30, 2009 14:20 från 217.208.226.177
Endast en häst per ryttare i finalen står det i propositionen. kan nån förklara för mig, hur kan det vara möjligt att två ryttare hade två hästar med i finalen i klass 20-120 A:1a-avd. B |
|||
| Algot |
August 30, 2009 13:46 från 90.230.198.179
Hej! År det någon som vet om Kim Krog fått tillbaks Algot att hoppa med??? |
|||
|
August 30, 2009 13:40 från 81.225.2.57
Efter att ha suttit i kö i över 30 minuter får man äntligen lasta ur sina hästar. Hittar boxarna och upptäcker det saknas spån. Hur som helst är man ändå nöjd att vara framme och hästarna mår bra. Döm om mångas förvåning när man sedan kommer till sekretariatet och får ett bemötande som är under all kritik. Det krävs att banbyggare har en utbildning, domare likaså etc. Däremot sekretariatspersonalen kan få vara hur obildade som helst. Det minsta man kan kräva av arrangören är ändå att de bör ha social kompetens - De är ändå ansiktet utåt. - Onlineresultaten fungerar inte - Sekretariatet fungerade verkligen inte - Att presentera ett resultat efter avslutad klass - hur svårt kan det vara Nästa gång om ni orkar arrangera - Be Equipe om hjälp med de viktigaste funktionerna - Sekretariatet - Onlineresultat |
||||
| Angleterre |
August 30, 2009 12:25 från 81.235.40.249
Grattis Emma till segern!!!! |
|||
| Mia |
August 30, 2009 11:49 från 81.235.253.209
Vem vann på B- och C-ponny i Ridsport Ponny Cup? |
|||
| Agneta |
August 30, 2009 10:05 från 85.230.91.138
Viktigt efter ett sådant här meeting är att man plockat fram det som har varit bra och ger konstruktiv kritik på det som inte fungerat. Vi vill alla ha tävlingar att rida på och då gäller det att arrangörerna inte tappar lusten att arrangera utan ser en utmaning i att göra nästa tävling ännu bättre!!! |
|||
|
August 30, 2009 07:53 från 213.67.162.187
Förstår att de har mkt att göra och inte kan svara i telefonen men då borde de ha en till som svarar i telefonen alt. en som bara svarar i telfon. Försökt ringa 9 gånger igår under hela kvällen samt 3 gånger nu på morgonen för att stryka mig i 130 con. men utan framgång. |
||||
| norrlänning |
August 30, 2009 07:07 från 81.227.205.151
detta är en rörig tillställning men varför kan hundägare hålla sina små djur i koppel det borde vara förbjudet att ha dessa lösa. |
|||
|
August 30, 2009 06:48 från 83.250.1.254
Tycker att det är ett fantastiskt bra att någon anordnar en så här stor tävling mitt i stockholm! Att de som rider läger klasser får tävla på samma tävling som tex SM-vinnaren Helena Persson är väl väldigt inspirerande och positivt. Absolut finns det saker som behöver förbättras så som underlaget på parkeringen, men är man så lat att man inte orkar gå 15 min ( läs: framskrittad häst) så får man väl börja med schack eller annan ofysisk sport ( absolut är det en annan sak för dem som har många hästar). De är ju så att dem inte skulle ha ställt någon så långt bort om de hade något annat alternativ( läs: 2ha mark till tjejmilen). När det gäller startlistor så ska dem självklart inte komma så sent som dem gjorde men vi som tex var på Lummen spring Tour vet att på sådana liknande stora tävlingar med flera banor är det mer vardag än undantag. Konstruktiv kritik i alla ära men att gnälla som bortskämda snorungar är bara patetiskt. |
||||
| ABCEA |
August 30, 2009 00:45 från 81.235.184.202
detta är det sämsta jag varit med om, parkeringen är fruktansvärd, underlagen är inte att tala om, ett djupare underlag får man leta efter, uppstallningen är riktigt riktigt dålig,alldeles för lite funktionärer så att man behöver en timma mellan 2 klasser när de säger att den ska starta om 45 min så har man fått lägga till en kvart för de hinner aldrig klart i tid. jag tycker att förra årets RIKTIGA ryttarspel var tusen gånger bättre! detta är inte heller arrangörens första gång utan den tredje och det blir fan inte bättre utan går bara neråt! |
|||
| karin |
August 30, 2009 00:08 från 95.209.172.237
Vi tycker att allt funkat helt OK, men det vore ju kul att veta om man startar 07.30 eller senare idag. Kanske bra att ha personal från Equipe med på ett så här stort arr.???? |
|||
| Lisa |
August 30, 2009 00:07 från 90.233.139.232
felet som arrangöreerna gör är att ta in föer häster än de har plats, och tid för. att låta folk gå med sina hästar långa sträckor längst hård trafikerad väg är skandal. inte roligt med hästar som är lite stissiga av sig nog som det är, rätt STOR SKADERISK!! Att det sedan ta god tid på sig med starterna, vilket i fredags ledde till att mellanbanans ANDRA klass AVBRÖTS kl 8, och de som inte hunnit starta innan dess inte fick hoppa alls, är inte heller bra. Det måste gå fortare, två klasser tar inte 12 timmar!!! skärpning! Till råga på allt ändras det i startlistorna EFTER start, efteranmälningar och flyttningar ska göras 45 minuter INNAN. Detta har också lett till stor förvirring bland ryttarna, allas listor är olika och ingen har någon koll. Dåligt! Onlineresultaten tycker jag ska fungera på en sådan här stor tävling, men ännu viktigare är som alla andra också påpekat, STARTLISTORNA! Ska man rida i första klassen kl 8.30 och har flera hästar med, måste man kunna få en startlista så man vet när man ska starta!! Väldigt dåligt Stockholm "Horse Show"!! Minus betyg på detta arrangemang!!! Det enda positiva jag har att säga är nog att banorna har varit bra att hoppa på, vattenslangarna bra tryck i för att spola hästarna i, och vädret.. Hoppas verkligen att ni lär av detta och gör en toppen helg nästa år istället! |
|||
|
August 29, 2009 23:58 från 83.176.245.97
Tack för de listor som kommit, några minuter i midnatt :-)! Kan vi listorna till klass 18, 22 och 27 också?? |
||||
|
August 29, 2009 23:49 från 81.234.234.201
Så är det bra om det finns resultat för 135 idag som var en kval klass så man vet om man kvalat. Man blir galen! |
||||
|
August 29, 2009 23:42 från 83.176.245.97
Det finns inga startlistor till någon av finalerna på Stora banan!! Det finns inte heller någon startlista varken till consolation på Stora banan eller Mellanbanan så man har ingen aning om när klassen efter startar. Ingen startlista till Casparsson Memorial... När klockan är nästan midnatt vet folk fortfarande inte om de är i final eller inte!!! Självklart ett bra initiativ, och säkert jobbar många stackare häcken av sig för att försöka få kaoset att funka. Men faktum kvartstår att organisatioen kring detta har brustit ordentligt. Det räcker nog med att rida på en bana på Ryttis, som det var för några år sedan. Redan då var det trångt... |
||||
|
August 29, 2009 23:37 från 90.233.227.28
Nej inte för alla klasser. Vilka rider finalen i Drottningens? Skulle vara kul att veta om man har gått till final elle inte. Ligger på gränsen |
||||
|
August 29, 2009 23:25 från 83.227.140.203
NU kl 23.30 finns det äntligen startlistor...! :) |
||||
| Halvnöjd |
August 29, 2009 23:10 från 79.102.11.59
Tycker att funktionärerna har varit suveräna trots kaoset fre/lör, inga problem att ändra & flyttar starter :) MEN, kunde inte alla tomma trailers & personbilar parkerat på SPRÄNGSTENEN?? Ja menar en åskådare åker ju dit för att titta & behöver inte springa fram o tillbaka med 4-6 hästar som alla ska starta på olika banor??? Att tänka på till nästa år!!! Att inte kunna ringa o stryka sig inför söndagen är en skandal!!!! |
|||
|
August 29, 2009 22:57 från 95.209.88.173
Sjukt att parkeringen är i Sarajevo....! |
||||
| Upplevt det på alltför nära håll |
August 29, 2009 22:55 från 79.102.1.217
Basic: Innan man drar igång ett så stort evenemang måste man veta att man har resurserna. Det började bra med att bli dirigerad till en s k parkeringsplats långt bort i bushen, med ett underlag som definitivt inte lämpar sig för hästar med broddade skor. Fortsättningen blev inte bättre: Kaos med startlistor som ändras ideligen. Och som kronan på verket: Dålig resultatrapportering. För de stackare som räknar med att starta i någon av söndagens finalklasser är det ju skandal att inte startlistor finns klara före läggdags lördag kväll. (Har sekretariatet stängt p g a ryttarfest??) Nej - något SM på Ryttis ska vi nog inte räkna med, om SvRF vill behålla hedern. Nuvarande tävlingsledning har tagit sig vatten över huvudet en gång (nu) - det räcker!! Det är synd om de funktionärer (uppenbarligen alltför få) som sliter i en nära nog omöjlig situation, men felet ligger inte hos dessa ideellt arbetande, utan hos de superoptimister som dragit igång spektaklet och sedan inte ens går att nå per telefon (trots att telefonnummer finns i ryttarmeddelandet. Det är bara att beklaga att "Stockholm" får stå med skammen!!! |
|||
|
August 29, 2009 22:50 från 95.209.88.173
chokladhjulet snurrar i alla fall... |
||||
| Jean |
August 29, 2009 22:43 från 80.217.5.135
Undra när man startar imorgon... |
|||
| Annika |
August 29, 2009 22:42 från 213.89.134.92
Det är under ALL kritik att inte ha fått fram startlistor till nästa dag innan kl 22.30... |
|||
| Åsa |
August 29, 2009 22:34 från 83.250.126.52
Tivolit är så klart till för att alla familjemedlemmar ska kunna roa sig, tanken är god tycker jag. Reser man långt och alla barn måste följa med är det väl jätte bra? Däremot saknar jag startlistor för morgondagen, det är som sagt skillnad på startnr.1 och 100. |
|||
| Stockholm |
August 29, 2009 22:32 från 90.233.227.28
Vi som bor i närheten och inte har uppstallning har det nog ännu svårare än alla andra som har uppstallning. Dessutom ska vi slåss med alla som ska springa tjejmilen i morgon ! |
|||
| Stockholm |
August 29, 2009 22:27 från 90.233.227.28
Katastrof att de inte har kommit ut med startlistor till i morgon. Vi vet fortfarande inte om vi har tagit oss till finalen eller inte. Man kanske vill gå och sova. NÄR ska man gå upp i morgon. |
|||
|
August 29, 2009 22:23 från 83.227.140.203
Varför är det ett tivoli på tävlingsplatsen??? |
||||
|
August 29, 2009 22:20 från 83.227.140.203
Visst är det trevligt att få tävla mitt i stan, nära för mig som bor i stockholm och tävlat mycket på ryttarstadion genom åren men när det finns ETT enda nummer till sekr, ingen svarar när man ringer gång på gång och vill veta start nr inför imorgon, inga startlistor finns att tillgå på nätet, klockan snart slår läggdags, klart humöret börjar tryta... Att "göra så gott man kan" räcker inte om man ska arrangera en tävling av denna kaliber, då krävs det bättre resurser än så! Många reser långt, betalar dyra pengar för att komma på större tävlingar och rida, man förväntar sig kvalitet tillbaka, man förväntar sig att få något för pengarna, då är det ju bättre att hålla ned antalet starter, genomföra en lyckad o planerad tävling så att folk vill komma tillbaka nästa gång och kanske då utöka till fler starter succesivt, utan intresserade ryttare blir det ju inte någon "nästa" gång....! Då spelar tapperheten och att de gör så gott de kan denna gång ingen som helst roll för loppet är redan kört. Apropå lopp så kan man ju stillsamt undra om det är nödvändigt att alltid lägga denna tävling samtidigt som tjejmilen, det är ju nästan lite ironiskt att det också ska bidra till mer bekymmer för arrangören och de tävlande med framförallt framkomligheten till tävlingsplatsen... |
||||
| Per |
August 29, 2009 22:11 från 193.183.161.20
Ett hedervärt initiativ. Vi har tre hästar med, jättebra uppstallning, härlig feeling att tävla i stan. Klart att det gnisslar i maskineriet så här första gången. Riktigt dåligt med parkeringen och lilla banan kunde man varit utan. Lite skit får man ta första gången, vi behöver en dylik tävling i Stockholm. |
|||
|
August 29, 2009 22:08 från 90.230.66.122
GO RYTTIS! |
||||
| Marina |
August 29, 2009 21:57 från 78.69.106.244
Jättetrevlig tävling och underbart att någon orkar anordna en sån här tillställning. Visst - allt har inte varit perfekt ex parkering, men letar man probelm så hittar man det på alla tävlingar-och många verkar älska det- helst anonymt oxå... Anordna tävlingar själv om ni är så bra på det! Vi kommer garanterat nästa år igen! PS.Vi stor på "sprängstenen" med en fin häst och han är hel och trafiksäker. Jag fått ordentligtmedmotion.=) Med flera hästar hade det varit illa såklart.DS |
|||
| Katarina Aggring |
August 29, 2009 21:51 från 94.191.158.222
Skäms på oss alla hoppryttare! Skäms! För myten av oss som bortskämda, förmögna, dryga överklassmänniskor utan vare sig medmänsklighet eller en tanke på att själv "kavla upp" ärmarna och göra en insats verkar dessvärre stämma... Ja, visst är det problem med parkering och dylikt MEN det viktiga är väl ändå att det här finns en VILJA att anordna en tävling. Det finns tydligen människor i vår sport som faktiskt är beredda att själva göra en insats för sporten. Tävlingarna på Ryttarstadion är anrika och det är en stor sorg att dessa inte har avridits kotinuerligt de senaste åren. Nu ser vi ändå ett FÖRSÖK till att återuppta de smått legendariska hoppningarna i huvudstaden. Alla ni som anklagar, hånar, ironiserar över de brister som ni tycker att tävlingen eventuellt har bör tänka efter före. För det är väl just detta som gör att vår sport kan fortsätta att utövas? Utan tävlingsarrangörer har vi ryttare ju ingen möjlighet att tävla! Så om vi verkligen värnar om vår sport måste vi sluta anmärka på och "ställa folk till svars". Kom ihåg att det faktiskt fortfarande finns folk i vår sport som har (och just nu) jobbar DAG OCH NATT för att vi ryttare ska kunna få tävla hoppning i den kungliga huvudstaden. Frågan är bara hur länge någon kommer att vilja göra det när tacken blir någon slags häxjakt... Dessutom kan väl en riktig idrottare fokusera på det som är relevant; att tävla och utöva "fair play"? |
|||
|
August 29, 2009 21:40 från 83.176.245.97
Nu är klockan över halv tio och de som ska rida första klassen i morgon bitti 7.30(ingen annan heller för den delen!) vet fortfarande inte vilket startnr de har. Det är viss skillnad på att vara först eller nr 100... Resultatlistor i all ära - men startlistor!!! |
||||
| Åsa |
August 29, 2009 21:39 från 83.250.126.52
Håller med Jenny, klart det är svårt att arrangera en så stor tävling första gången men man lär av misstagen. Jätte kul att det blir något överhuvudtaget!Jag är övertygad om att det kommer bli jättebra nästa år. Tack alla ni som kämpar med att försöka få det att fungera! |
|||
| Ann |
August 29, 2009 21:10 från 90.224.241.39
Varför finns inte resultaten utlagda? |
|||
| Jenny KnutssonEklund |
August 29, 2009 20:32 från 90.233.139.69
Ett STORT TACK till Marcus och co för iniativet till en ny stor tävling i Sverige. Det finns alldeles för få sådana här. Detta är första året som det arrangeras ngt liknande på Ryttarstadion och Alla företag lider av "småbarns" sjukdomar. Jag tycker att det mesta har skötts på ett bra sätt, Ja parkeringen kunde vart bättre men horse game blev av med 2 ha som skulle ha varit parkering som istället gavs till Tjejmilen. Sedan det här med startlistor och liknande det blir alltid rörigt när det är flera banor och ryttare som har fler hästar, och om någon kunde komma med en ide om hur man skulle lösa det på ett bättre sätt så tror jag nog att alla arrangörer skulle bli glada. Jag säger SM 2010 Ja Tack! |
|||
| Anne Lindblad |
August 29, 2009 20:04 från 78.69.104.116
När man kommer som publik o hästägare blir man riktigt glad över att se att Ryttarstadion andvänds till det som den verkligen bör andvändas till!Härligt att se all aktivitet!Att ta hjälp av K1 verkar oxå vara ett lyckat koncept.Att organisera allt är naturligtvis ingen lätt uppgift,men en stor eloge till er som vågat!Hoppas ni inte tappar sugen pga alla som klagar.Lycka till! |
|||
| ccc |
August 29, 2009 19:57 från 78.156.193.73
Ja men visst finns det bra saker med tävlingen. 1) Fint väder var det (inte arrangörernas förtjänst) 2)Mycket god mat (inte heller det arrangörernas förtjänst, utan cateringfirman) 3) Trevliga tävlingsdeltagare och jag kan lova att vi alla hade mkt att prata om dock inte i positiv mening TYVÄRR.. Och tyvärr tror jag att det kommer att bli sura efterräkningar för Stockholm horsegame och dess ansvariga. Bara att beklaga att det blev så här men det finns gränser för vad man som ryttare och anhöriga klarar av, detta var nog gränsen för de flesta... Är tämligen säker på att både hästmagasin och övriga tidningar kommer att få ta del av eländet.. SM 2010??? NEJ TACK inte för vår del.... |
|||
| ccc |
August 29, 2009 19:57 från 78.156.193.73
Ja men visst finns det bra saker med tävlingen. 1) Fint väder var det (inte arrangörernas förtjänst) 2)Mycket god mat (inte heller det arrangörernas förtjänst, utan cateringfirman) 3) Trevliga tävlingsdeltagare och jag kan lova att vi alla hade mkt att prata om dock inte i positiv mening TYVÄRR.. Och tyvärr tror jag att det kommer att bli sura efterräkningar för Stockholm horsegame och dess ansvariga. Bara att beklaga att det blev så här men det finns gränser för vad man som ryttare och anhöriga klarar av, detta var nog gränsen för de flesta... Är tämligen säker på att både hästmagasin och övriga tidningar kommer att få ta del av eländet.. SM 2010??? NEJ TACK inte för vår del.... |
|||
|
August 29, 2009 19:40 från 90.230.66.122
hur svårt kan det vara att lägga upp resultaten på kvällen när alla har hoppat????? |
||||
| Camilla |
August 29, 2009 19:35 från 83.185.2.227
Men herregud, va gnälliga ni är. Varför kommer ni till Stockholm och tävlar när ni är så himla gnälliga. Jag tycker att tävlingarna har varit jättebra, allt kan inte var perfekt hela tiden. Observera att ni är på en tävlingsanläggning mitt inne i huvudstaden, de är lite trångt, men så kan de va, de har varit fina banor att tävla på. De är jättekul att man orkar arrangera så stora tävlinga med mycket starter. |
|||
|
August 29, 2009 19:13 från 84.217.7.182
ja håller med så svårt är det inte att stryka sig i en klass. jag tycker att tävlingarna har varit helt okej. Man ska inte bara skriva de negativa sakerna! För det finns bra saker oxå |
||||
| ojoj |
August 29, 2009 18:13 från 85.30.172.233
Det verkar vara en väldigt "bra" tävling! Tur man valde att rida i Lidköping ist!! |
|||
|
August 29, 2009 17:36 från 82.199.191.95
Varför så mycket klagomål? Om ni tycker att de va så illa hade ni väl kunnat strunta i att rida? Då hade dom ju hunnit med allt dom skulle, eller hur? |
||||
| ta |
August 29, 2009 16:30 från 90.233.154.46
det är sorgligt när man går in på framhoppningen med ett start nr sedan under tiden man är där får man ett nytt och sedan stämmer ej det heller utan domaren ropar upp ytterligare ett nytt start nr väldigt rörig tävling. Väldigt dålig organisation. det är första och sista gång vi besöker denna tävlings plats.och jag begriper inte heller vad ett tivoli gör inne på området denna plats kunde man väl ha till något betydligt bättre. |
|||
|
August 29, 2009 16:29 från 81.227.43.108
Det är också synd om alla som jobbar ideélt på denna tävling. Tydligt är att tävlingsledningen tagit sej vatten över huvudet och borde åtminstone ursäkta sej officiellt, här förslagsvis. Och varför man inte har ngn från Equipe på plats är ju också något som borde förklaras. |
||||
|
August 29, 2009 16:24 från 90.230.66.122
Jag kan verkligen inte förstå påhoppen på stockholmare, 08or, stockholmspriser, stockholmsarrogans osv. Det hade varit precis lika illa om tävlingen anordnades i Umeå eller Malmö! Sedan att just de här stockholmarna inte lyckas speciellt bra är en annan sak men dra inte alla över en kam!! |
||||
| ABJ |
August 29, 2009 16:10 från 81.233.165.221
Jag föreslår ett namnbyte: STOCKHOLM HORSE SHAME |
|||
|
August 29, 2009 15:13 från 83.176.245.97
Onlineresultaten fungerar inte, men inte heller sekretariatet på plats kan efter avslutad klass presentera ett resultat utan då får ryttarna gå till domartornet på andra sidan tävlingsplatsen. En klass igår avbröts när 2/3 hade ridit. Den sista tredjedelen fick helt enkelt inte starta för det blev för mörkt!! Naturligtvis måste man tänka på säkerheten i första hand, men det kanske hade varit ännu bättre att inte tillåta fler starter än att dessa hanns med? Det var dessutom inte mer än drygt 300 starter på den banan på hela dagen, och de började 7.30... Folk som utan förvaring, och som först har fått promenera över 1 km från sin uppstallning, blir flyttade 45 startnummer framåt i klassen... Utan förklaring. Parkeringsböter på bilar som ställs där föraren blir anvisad plats, T o m parkeringsböter på lastbilar som ställs där man blir anvisad elplats... Det är ju nästan kul!! Folk som efter mycket om och men hittar sin boxplats och finner den tom på spån och som ombeds betala för spånet som ska ingå... Vad ska man säga? Att det är ok för att alla gör så gott de kan? Det var ju inte direkt rea varken på startavgifter eller boxplatser. Snarare Stockholmspriser.... |
||||
| L |
August 29, 2009 14:55 från 78.73.7.173
Varken det ena eller det andra vill bara veta varför det är som det är. Elak hade jag varit om jag varit där med min fina häst och det är så illa som ryttarna berättar. |
|||
|
August 29, 2009 14:46 från 81.227.43.108
Med eller utan arrogans, det vore väl bra om vi fick veta när/om några resultat kommer, eller är det att begära för mkt? |
||||
| Eva |
August 29, 2009 14:32 från 213.67.100.48
08 arrogans?? Ganska arrogant kommentar! Har du mindervärdeskomplex och lider av förutfattad menig. Du måste varjefall vara en ganska elak person. |
|||
| Sara |
August 29, 2009 11:12 från 91.145.1.53
ABJ: Är det ine Marcus Westergren som är ansvarig? |
|||
| ABJ |
August 29, 2009 10:30 från 81.233.165.221
Vem fasen är huvudman för det här spektaklet? Vem skall ställas till svars?? |
|||
| ? |
August 29, 2009 09:44 från 78.73.7.173
Var är resultaten från gårdagens 130? Och dagens online? |
|||
| carina |
August 28, 2009 23:59 från 78.156.202.107
Tja vad kan man säga första gången vi varit på stockholm horse game och jag kan lova att det är den sista... Vi har varit på många många tävlingsplatser genom åren men detta är något av det värsta vi varit med om.. Som redan någon annan sagt, ute i mkt god tid.. snurr snurr i stan följde den vägbeskrivning som stod i ryttar meddelandet.. blev hänvisade långt långt bort, ute på en arbetsplats full med stor och vassa stenar.. klassen hade ju redan börjat så det var ju bara att glömma att gå banan.. sen skulle man gå.. och inte nog med att det var väldigt långt utan man skulle gå på en smal gångväg som man delade med mopedister, cyklister och fotgängare på andra sidan en hårt trafikerad väg, över en bro med otäckt låga räcken.. Kan bara säga att vi stod inte kvar på den anvisade platsen. sen inte nog med veterinärbesiktning var också kaos och fullständigt livsfarlig inga avspärrningar där kom hästar kors och tvärs dom flesta inte ens i skritt + besiktning av hästar... suck dessutom var det mkt dåligt och tungt underlag, kändes som att rida på en väldigt blöt sandstrand.. Gräsbanan var däremot super bra men det är nog det enda pluspoänget jag kan ge..alltid något. Men nej tack tillbaka nästa år det gör vi inte. |
|||
| No |
August 28, 2009 21:52 från 90.130.236.190
Åk dit o bilda dig en egen uppfattning... |
|||
|
August 28, 2009 21:46 från 85.230.10.103
känns positivt att åka till ryttis i morgon när man ser hur andras dagar varit.. |
||||
| Lena |
August 28, 2009 20:49 från 81.234.59.208
Botten av en stor arrangör att inte lägga in resultaten direkt eller ännu hellre, ha dem på online! |
|||
| Petra |
August 28, 2009 20:39 från 62.101.48.130
Jaa, som sagt, var f-n är resultaten????? |
|||
|
August 28, 2009 20:38 från 84.217.4.48
Tjejmilen är på söndag ;) |
||||
|
August 28, 2009 20:38 från 84.217.4.48
Tjejmilen är på söndag ;) |
||||
| Anette |
August 28, 2009 20:33 från 81.235.129.68
Var i hela friden har resultaten tagit vägen??? |
|||
| Marie |
August 28, 2009 20:24 från 95.209.171.190
tycker att det är så onödigt att det ska behöva bli så här. Snålhet bedrar vishet. Kunde blivit en så bra tävling. |
|||
|
August 28, 2009 20:17 från 78.70.58.95
Imorn avgår Lidingöloppet, "bara" 30000 anmälda deltagare! Lär bli trångt på lidingövägen! |
||||
| Martina |
August 28, 2009 20:05 från 85.225.207.22
Ja tacka vet jag Solvalla gott om plats... |
|||
|
August 28, 2009 20:04 från 95.209.171.190
|
||||
| Eva Ringmar Cederberg |
August 28, 2009 18:45 från 217.208.209.175
Hur kan man ordna en tävling utan att ha parkeringar? När vi kom i god tid kl 7 i morse var det endast en nästan osynlig man som stod och stoppade oss från att svänga in till parkeringen som anvisats i ryttarmeddelandet pga att det var fullt. Sen lyckades vi efter några u-svängar på Lidingövägen att hitta en MP som förklarade hur vi skulle köra för att komma till en byggarbetsplats med vassa stora stenar. När vi sen med hästar och tillbehör skulle försöka hitta till tävlingsplatsen gick vi vilse och blev utskällda av en massa cyklister. Jag vet inte var ridvägar går i Stockholm. Dessutom är det farligt att försöka kryssa mellan bilar bussar och lastbilar på en bro över en järnväg. Ingen sa något om att det fanns en hästbro en bit bort. Varför släpar man in ett stort tivoli på området istället för att upplåta marken till transporter och för att inte det ska vara så trångt för hästar. När sen karusellerna började snurra blev det ännu farligare att vistas där. Vi törs inte åka tillbaka i morgon så två transporter minder blir det iallafall för er att försöka hitta plats till. Nej tävlingen var betydligt trevligare när den var på Solvalla. |
|||
| Katarina |
August 28, 2009 18:35 från 83.183.204.30
Vad då gnäll? Vad då så gott de kan? De tjänar faktiskt en hacka på tävlingen och tro det eller ej. De har faktiskt ansvar som arrangör. Typiskt oss svenskar...ja ja men de gjorde ju så gott de kunde. Vilket jäkla nys!!! |
|||
| Peter |
August 28, 2009 18:32 från 83.183.204.30
Hej på er i ridsverige! Många tävlingar har jag varit på men detta tar priset. Upp tidigt på morgonen och iväg som vi tycker, i rikigt bra tid för vi vet hur det på ex. Essinge. När vi kommer fram till Lidingövägen står det en kille som verkar ha en självpåtagen roll att dirigera trafiken (var tog dom riktiga funktionärerna vägen?). Det var fullt på den tänkta parkeringen. Vi fortsätter ned mot Värthamnen. Efter många om och men hamnar vi (trot om ni vill) mitt i en entreprenad för stenkrossning (här ville arangören att vi står). Ytterst olämligt att anvisa för hästtransporter och känsliga hovar på dyra hästar. Sen gå upp till tävlingsområdet bland trafiken (och ni vet ju alla hur man kör i denna stad) och här har jag inte mitt barn i handen utan ett bjässe på 500 kilo, inge bra herr arrangör. Mitt råd till er amatörer som suttit och planerat denna tävling gapa inte över för mycket. Detta skall inte kallas Stockholm Horse Game utan Kalle Anka Cupen i fortsättningen. |
|||
| Lisa |
August 28, 2009 18:17 från 90.230.66.122
Men det var väl ett jäkla gnäll! Jag tror att de förösker så gott de kan!! |
|||
| Katarina |
August 28, 2009 18:04 från 83.183.204.30
Visst det var mitt i stan och det är nog för de flesta självklart att vara ute i god tid med tanke på trafiken i Stockholm en vardag morgon men om inte arrangören har tillräckligt med p-platser för alla ekipage de gärna tar emot är det då mitt ansvar som tävlande att leta upp en plats? Förra året var tävlingen jättebra. I år blev det lite för mycket av det goda. Det är inte ok att bli lämnad åt sitt öde 1 km från tävlingsplatsen och sedan promenera mitt i hård trafik med hästar som är på tårna. Och parkering förresten, vassa sprängstenar är INTE lämpligt att lasta ur hästar på. 800-900 hästar på tävlingen men plats för 500. Klart att det blir anarki och kaos och det kan bara arrangöran ta ansvar för. |
|||
| A |
August 28, 2009 17:48 från 79.102.174.248
Å andra sidan står det i ryttarmeddelande att man skulle ha god tid på sig m parkering, då detta skulle bli lite svårt... Icke att förglömma att detta är en tävling mitt inne i stan... |
|||
| Marie nyden |
August 28, 2009 17:46 från 85.224.208.151
tack för idag, trots många tullavgifter innan vi väl va framme och en prpmenad på 20 min akutbesiktning och full fart till framhoppning. In på banan det blev 4 fel. Det är inte lätt med logistiken.Solen sken och ni gör ett bra jobb . vi ses i morgon. Mvh Marie |
|||
| Katarina |
August 28, 2009 17:30 från 83.183.204.30
Vi har ute i god tid imorse. Kom kl 07.30 men hittade ingenstans att parkera lastbilen förrän efter 40 minuter och då på ett ställe som inte alls var lämpligt. Blev hänvisade hit och dit. Inte en funktionär i sikte när vi kom fram efter kringelkroken efter Värtahamnen och slutligen hamnade på en parkeringen med stora vassa sprängstenar. Där kunde ju inte hästarna gå ut utan riskera skada sig så vi var några som drog och letade upp egna parkeringar eftersom vi inte fick några anvisningar och de uppställningsplatser som fanns var smockfulla. Följ kartan sa tävlingsledningen. Men var fanken då???/Katarina |
|||
| Torkel |
August 28, 2009 17:16 från 90.233.229.65
Så mycket gnäll!!!! Jag tycker att det är massor som har fungerat under dagen. Innan man klagar på saker och ting kan man ju se till att ha kunskap!!! I morgon är en ny dag :) |
|||
| kalle |
August 28, 2009 16:33 från 85.30.155.192
vad är resultaten för stockholmstävl ???? |
|||
|
August 28, 2009 16:26 från 81.227.40.63
STOCKHOLM HORSE GAME OFFLINE ! skriver man på Hästmagazinet. |
||||
| therese |
August 28, 2009 15:46 från 90.130.230.250
TRÅKIGT att de inte finns några resultatlistor!!! |
|||
| Sara |
August 28, 2009 15:25 från 90.130.12.59
08-arrogans tycker jag var ett ganska taskigt påhopp faktiskt, vi är jättemånga från Stockholmsområdet som inte heller tycker det här är ok, och det känns ine roligt att den här tävlingen inte verkar fungera, för uppenbarligen ger det hela regoinen dålig reklam. SKÄRPNING ni som håller i Stockholm Horse Game!!! |
|||
|
August 28, 2009 15:08 från 81.227.40.63
Till L , tror på ditt sista alternativ. |
||||
|
August 28, 2009 15:06 från 81.227.43.123
Bedrövligt att inte ett enda resultat finns!!! Klockan är över 15 och minst hälften av klasserna måste ju vara klara nu! |
||||
| L |
August 28, 2009 15:05 från 78.73.7.173
Vore ju bra med ngn komenter från arrangören till varför det är som det är och när de tänker åtgärda problemet. För det måste väl vara ngt tekniskt? Eller är det slöhet? Eller 08-arrogans? |
|||
|
August 28, 2009 13:57 från 81.227.40.63
Några klasser måste ju också vara färdig ridna ?! Inte ens resultat på avslutade klasser finns. Pinsamt ! |
||||
|
August 28, 2009 13:46 från 81.227.40.63
Har nog varit bra om Stockholm kostat på sej att ha Carl eller ngn annan från Equipe på plats. Har övriga elittävlingar som Strömsholm, Hammarö, Flyinge m.fl.. Från ex Lidköping nat hoppn idag finns online. |
||||
| CR |
August 28, 2009 13:38 från 193.110.36.16
Verkligen jättetråkigt att online resultaten inte uppdateras, dåligt minst sagt. En eloge till Carl på equipe som försöker få tag på arrangören. Jag är mer än övertygad om att vi är många som är lagom frustrerade, hoppas att det löser sig! |
|||
| Carl Håman - Equipe AB |
August 28, 2009 13:15 från 83.188.247.227
Hej alla! Det är så att på detta arrangemang är det ingen från Equipe som är inhyrd, utan arrangören använder själv online-systemet för att publicera listor. Det kan ju vara så att de har problem med sin internetförbindelse eller dylikt. Jag skall se om jag får tag på någon på tävlingsplatsen. |
|||
| Jula |
August 28, 2009 13:14 från 90.233.212.27
varför kan man inte se online? man har ju noll koll på starttider, speciellt när de flyttar om i listorna hela tiden med, to.m EFTER start. får man göra så? dåligt att de är massa vägbyggen mitt upp i altihop också. |
|||
|
August 28, 2009 11:55 från 90.233.205.66
oj, stackars arrangörer, man vet ju hur mycket jobb det är ändå. Det brukar ju fungera så bra annars! |
||||
| AABJ |
August 28, 2009 11:29 från 217.27.162.90
Katastroforganisation. Trafikkaos. Parkering långt åt helvete i sprängsten. Och ett tivoli mitt iallt!! Varför anordna ett dylikt arrangemang inne city överhuvudtaget |
|||
|
August 28, 2009 10:57 från 192.44.242.18
Onlineresultaten lyser med sin frånvaro.. vart har de tagit vägen? |
||||
|
August 28, 2009 10:40 från 81.227.40.63
Klass 5, 6 o 7 idag, alltså på gröna banan är ELIT - tävling . |
||||
| Hannu |
August 28, 2009 10:24 från 217.208.226.177
Online resultat ? |
|||
|
August 28, 2009 10:18 från 81.233.132.215
Knappast Elit tävling idag! men endå borde resultatn komma |
||||
| Ann |
August 28, 2009 10:16 från 164.10.46.62
Hej! Kan inte någon från equipe meddela alla om det är ett fel eller något annat som gör att vi inte kan se online. Är det ett fel kan man ju stänga av och logga in sig senare. Nu försöker man ju hela tiden. Tack. |
|||
|
August 28, 2009 09:40 från 81.227.40.63
Detta är en ELIT tävling - men fortf inget online ! Är det ok ? |
||||
|
August 28, 2009 09:20 från 90.233.133.229
hur funkkar starttiderna egentligen? Lite huller om buller.... |
||||
| Mia |
August 28, 2009 08:58 från 90.233.144.191
Varför man man inte se hur långt de kommit i klasserna längre, online resultat? Man hör ju ingenting i stallarna vart de är i starterna.. |
|||
| Ann |
August 28, 2009 08:32 från 217.27.162.90
Onlinereultaten , var har de tagit vägen? |
|||
| L |
August 28, 2009 08:30 från 78.73.7.173
Resultaten? |
|||
| Jojjo |
August 28, 2009 08:14 från 192.44.242.18
När kommer online resultaten igång? |
|||
| Rollan |
August 28, 2009 07:47 från 192.36.34.248
Kommer inte online resultaten igång snart?? |
|||